Akupunktur kan ha effekt på kronisk trøtthet

Lagt inn av Akupunktør Annette Finne Simonsen

Akupunktur kan bidra med  å lindre symptomer ved kronisk utmattelsessyndrom som muskel- og skjelettsmerter, hodepine, søvnproblemer, tretthet og depresjon

• Stimulerer nerver som ligger i muskler og annet vev, noe som fører til frigivelse av endorfiner og andre nevrohumorale  faktorer som  endrer  smerter i hjernen og ryggmargen
  • Stimulerer nevroner som øker konsentrasjonen av beta-endorfin, som også vil virke smertelindrende
  • Reduserer betennelse  ved å fremme utgivelsen av vaskulære og immunmodulerende faktorer
  • Forbedrer  muskelstivhet og felles mobilitet ved å øke lokal mikrosirkulasjonen, noe som kan redusere hevelse og smerte. redusere søvnløshet gjennom åstyrke melatonin produksjonen.

Ta kontakt for mer informasjon om behandlingen til Annette Finne Simonsen 22437075 / 92040141

Artikkel fra British Acupuncture Council

For andre artikler om akupunktur og ME

Tags: , , , , , , , , , , , , , ,